28 grudnia 2012

Spółki na rok 2013

Poniżej wybrane przeze mnie spółki, które w najbliższym roku - dwóch, mają szansę dać zysk przekraczający 100%. Niektóre sporo zdążyły wzrosnąć od historycznych minimów, niektóre nadal szorują po dnie. Spółek jest sześć, trzy z rynku głównego i trzy z NewConnect.

Wybrałem je z listy ponad 30, które ostatnio analizowałem. Na pewno jest wiele innych, ciekawych perełek i moje zestawienie tylko w niewielkim stopniu wyczerpuje temat szukania okazji na hossę. Zaznaczam, że przy wyborze nie kierowałem się oceną przedsiębiorstwa jako takiego. Ważny był potencjał wzrostu ceny akcji.

Graal - spółka odzyskała rentowność, dzięki czemu mimo sporego wzrostu, licząc od dołków z końcówki 2011 roku, nadal jest atrakcyjna wskaźnikowo. Ryzykiem jest zadłużenie i skomplikowana struktura. Liczę, że wyniki będą co najmniej równie dobre jak obecnie, co daje nadal bardzo duże pole do wzrostów. Uproszczenie struktury, oddłużenie oraz kontrola kosztów mogą z tej spółki zrobić naprawdę niezłą okazję.
cena - 14,95

Ursus - z całkowicie zapomnianej poczwarki zwanej Warfama, wyrósł nam całkiem ładny motyl. Przejęcie marki Ursus okazało się strzałem w dziesiątkę. Niezłe zyski i nadal spory potencjał rozwoju. Wzrost ceny akcji o ponad 400% w ciągu roku może odstraszać, ale nie oznacza jeszcze przewartościowania. Wskaźniki nie są może bardzo atrakcyjne, ale mimo tego widzę dalszy, spory potencjał. Zarówno dla samej spółki, jak i dla ceny jej akcji.
cena - 3,46

Armatura - spółka zdołowana, z ugruntowaną pozycją na rynku. Wskaźniki, zwłaszcza C/WK dają podstawę do wzrostu. Po przejęciu spółki Radimp spółka ma szansę zaistnieć na nowym rynku, komplementarnym dla swojego głównego produktu. Główny akcjonariusz, PZU Życie S.A., chce swój pakiet akcji sprzedać i liczy na cenę wyższą niż obecna. Ja również uważam, że spółka zasługuje na to, aby być wycenianą wyżej niż jest.
cena - 1,22

Plasma - spółka pokazała, że potrafi zarabiać. Wysoko marżowa nisza, plus zdolny zarząd, umiejętnie szukający rynków zbytu, pobudza wyobraźnie. Wycena spółki jest obecnie adekwatna do historycznych wyników i wartości majątku. Myślę jednak, że potencjał zwiększenia zysków jest na tyle duży, że można w tym przypadku liczyć na dalszy wzrost ceny akcji.
cena - 14

LUG - jedna z kilku spółek z branży oświetleniowej, notowanych na naszej giełdzie. Są zyski, jest dobry kontakt z akcjonariuszami, są inwestycje i szansa na skorzystanie z rewolucji LED'owej. Wycena atrakcyjna wskaźnikowo. Martwić może zadłużenie oraz ryzyko związane z wchodzeniem w nowe, trudne technologie. Znając jednak polskich inżynierów, spółka powinna podołać stawianym sobie celom.
cena - 3,61

11Bit - zespół ludzi, którzy naprawdę znają się na tym, co robią i tworzą przyzwoite gry. Spółka nie jest zadłużona i nie musi martwić się o gotówkę. Wskaźnikowo wyceniana najwyżej ze wszystkich zaprezentowanych, ale to dzięki premii jaką rynek daje za potencjał. Ten potencjał, to szansa na wyprodukowanie prawdziwego hitu. To trudne, ale wykonalne. Póki co, spółka udowadnia, że ma na pokładzie doskonałych rzemieślników. Akcjonariusze powinni czekać, aż przy którejś z produkcji okaże się, że pracują tam także artyści potrafiący trafić w gusta szerokiego grona klientów.
cena - 8,6

Dla każdej ze spółek zapisałem cenę, na dzień pisania niniejszego postu. Nie lubię wprawdzie na sztywno prognozować tak długich okresów (wiele się może zmienić w międzyczasie), ale z ciekawości sprawdzę za rok czy i jaki zysk przyniosły wyżej wymienione spółki.

EDIT: Ze swoimi powyższymi, w większości błędnymi wyborami, rozprawiłem się w tym wpisie


26 komentarzy:

  1. Proponujesz LUG, a co myślisz o Lenie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Lena nie różni się wiele - ta sama branża. LUG wydaje się ciekawszy jako inwestycja, bo jest mniejszy, a więc jeszcze nie dostrzeżony przez fundusze. Ma też odrobinę lepsze wskaźniki. Gdyby nie było LUG, to Lena byłaby moim kolejnym wyborem z tej branży.

    OdpowiedzUsuń
  3. A brałeś pod uwagę Ekoeksport?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brałem, był na liście. Ciekawa spółka, ale zbyt wiele niewiadomych. Uznałem, że powyższa szóstka ma większe szanse na 100% w zakładanym okresie.

      Usuń
  4. Mój portfel od grudnia 2011 i na 2013 wygląda tak :

    http://www.money.pl/portfel/publiczne_informacje/portfel,informacje,243725.html

    Pablo

    OdpowiedzUsuń
  5. witam

    a co Pan sądzi na temat spółki zwg ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie analizowałem jej. Wiem tylko, że jest gwiazdą na New Connect i ma przegrzane wskaźniki fundamentalne. Nie zagłębiałem się w przyczyny tak dynamicznego wzrostu cen tych akcji i nie jestem w stanie nic powiedzieć o potencjale.

      Usuń
  6. co powiesz o EPD?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budowlanka, czyli szalenie trudna branża do wyceny majątkowej. Spółka w upadłości, czyli kupno tych akcji to raczej spekulacja niż inwestowanie. Wykres ciekawy, aż się prosi o zakup. Spekulacyjnie można spróbować, ale posiadając te akcje nie spałbym spokojnie.

      Usuń
  7. frogu, a mabion z NC

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś się tam dzieje inaczej niż było planowane. Nie było emisji, nie było przejścia na rynek podstawowy. Informacji ze spółki niewiele.
      To zbyt duża niewiadoma jak na razie.

      Usuń
  8. Zwróć uwagę na dwie spółki - Best i PGS Software. Mają Twoim zdaniem potencjał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Best wzrosła 5-krotnie w ciągu roku. PSW dziesięciokrotnie w ciągu 2 lat. Potencjał więc na pewno był.
      A czy nadal jest? Oczywiście. W hossie wszystko ma potencjał. Miejsca w górę jest nieskończenie wiele. Za to w dół tylko 100% :)

      Usuń
  9. Frogu, a jak widzisz moje typy
    vistula, ciech, grajewo, mci, pko bp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spółki zdecydowanie za duże jak na mój gust. Ciężkie do analizy. W oczy rzuca się spora dywersyfikacja (bank, fundusz z branży IT, odzieżówka, meblarstwo, chemia). Mam wrażenie, że kupiłeś spółki niezbyt drogie z różnych dziedzin w nadzieji, że któraś z nich stanie się modna :)

      Usuń
  10. a broń Boże nie kupiłem, obserwuję, kupiłem co innego niestety, wstyd się przyznać :-(
    choć może nie wstyd, nauczka raczej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden wstyd. Wszystko się kisi, taki rynek.
      No chyba, że kupiłeś OIL albo coś z Patrowicza i modlisz się o korbę wbrew fundamentom :)

      Usuń
  11. takich wynalazków nie tykam, trzymam się Twojej zasady, że zarobić 1000% można kilka razy, ale stracić 100% tylko raz :-)
    ale nie kisi się, spada :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie łam się. Jeżeli fundamenty są dobre to w końcu wzrośnie.
      A zresztą, to na pewno zaniżanie przed odpałem, a grubas celowo zaniża żeby taniej kupić itp. itd. :) :) :) :) :)

      Usuń
  12. no właśnie niestety już tych fundamentów wcale pewien nie jestem :-(
    taaaaaaaa uwielbiam te powiedzonka rodem ze wszystkich forów

    OdpowiedzUsuń
  13. a tak na marginesie jeszcze z tej listy zapomniałem o gino rossi

    OdpowiedzUsuń
  14. no to LUG mozesz juz wyrzucić do kosza .. :D
    http://wiadomosci.stockwatch.pl/lug-okupil-slabe-wyniki-za-iv-kwartal-bolesna-przecena,akcje,54574

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku liczyłem na przyszłe zyski dzięki wejściu w technologię LED. Gorsze wyniki historyczne nie zmieniają tych oczekiwań. Ale szanse na 100% oczywiście maleją - inwestorzy będą nieufni, a bez zaufania trudniej o wzrosty.

      Rewizję spółek na 2013 zrobię po pierwszym kwartale.

      Usuń
  15. Frog, kupiłbyś teraz Graal?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozkminiam już tej spółki. Wszystko niby ok, a spada.

      Usuń